Kundesenter
Leveringstid
Vi gjør vårt beste for å sende din bestilling så snart som mulig. Vanligvis er dette 2-3 dager etter mottak av bestilling. Enkelte varer kan derimot ha lengre leveringstid.
Når vi har mottatt din bestilling sender vi deg en bekreftelse om dette til din epostadresse. I hektiske perioder, og ved helligdager, må du dessverre beregne et par dagers forsinkelse. Det kan også oppstå uforutsette ting som forsinker levering.
Avsender
«Interfil», «Exvent» og «Røros Metall» kan stå som avsender på pakker du får tilsendt, i tilegn til pakker sendt direkte fra Ventilasjon Øst.
Uavhentede pakker
Husk at du må hente pakken din innen 7 dager! Etter dette vil varene automatisk sendes i retur av Posten eller PostNord.
Dersom du unnlater å hente bestilte varer, vil det tilkomme returfrakt (noe som er langt dyrere enn vanlig postgang).
Ventilasjon Øst kan i tillegg fakturere deg for et gebyr.
Vi tilbyr sikker betaling med Visa og MasterCard igjennom vår betalingspartner Bambora
Du kan også velge å betale med faktura, eller ved hjelp av Vipps.
Betalingsfristen på faktura er 14 dager. Et fakturagebyr kan påløpe om du velger å betale med faktura.
For å betale med faktura må du kunne bli kredittvurdert gjennom Bamboras partner Lindorff. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.
Faktura sendes deg direkte fra Lindorff. All oppfølging av denne skjer via deres kundesenter (https://lindorff24.no).
Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.
Ta kontakt med oss før du sender inn varen om du ønsker å reklamere for en vare du har kjøpt.
Send oss ditt ordrenummer, hvilken vare det gjelder og hva som er feil med den.
Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet.
En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages.
Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde mottok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger er reklamasjonsfristen fem år.
>> Klikk her for å reklamere <<
Angrerett
Du har 14 dagers angrefrist på kjøp på alt du kjøper i vår nettbutikk. Rettigheten din er regulert i angrerettloven og i våre salgsbetingelser.
Om du angrer på kjøpet, ber vi deg ta kontakt med oss så snart som mulig på telefon eller e-post og sende angrerettskjema innen 14 dager.
Det enkleste er å bruke vårt elektroniske skjema, men om du ønsker å laste det ned, kan du finne skjema her.
Salgsbetingelsene gjelder ved forbrukerkjøp. Se egne betingelser ved næringskjøp.
OBS! Ta kontakt med oss før du sender varen!
Ikke send varen tilbake før du har snakket med oss. Returadressen på etiketten er nemlig ikke alltid til bruk for «selvbestemt» retur.
Du vil få informasjon om hvor varene skal sendes, og eventuelt et nummer returforsendelsen skal merkes med.
Skriv helst ut adresseetikett i 100% skalering og unngå å skrive rett på originalemballasjen når du sender retur.
Om varen returnes uten avtale, kan det tilkomme gebyr utenfor vår kontroll.
Varer som ikke kan returneres
Om varen er brukt, originalemballasjen er skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc. godkjennes ikke returen og vi sender varen tilbake til deg.
Unntaket er om varen leveres i en forpakning som ikke er mulig å åpne uten å skade forpakningen, f.eks. blisterpakning. Da har du som kunde rett til å åpne forpakningen for å prøve varen uten at du mister returretten.
Tilbakebetaling
Etter vi har mottatt varen(-e) og godkjent returen, tilbakebetales beløpet innen 14 dager fra vi mottok returen.
Vi gjør oppmerksom på at eventuelle gebyr for forsinket betaling vil kunne påløpe om varen er forsinket og vi ber deg derfor alltid betale faktura, selv om du velger å benytte angreretten. Dette grunnet at kjøp på faktura (kreditt) er en avtale mellom deg som kjøper og Lindorff.
Kjøpesummen vil bli tilbakebetalt.
Telefon: 03812
Mobil/SMS: 451 55 550
For spørsmål om ventilasjonsanlegg, befaring og lignende: Kontakt oss her
For henvendelser om gjennomførte kjøp eller andre spørsmål om varer kjøpt i nettbutikken: Kontakt oss her
Adresse:
Prost Stabels vei 434
2019 Skedsmokorset
Foretaksregistrert:
Ventilasjon Øst AS – 917861447
Ventilasjon Øst Nettbutikk – 923097635
Sikkerhet og personvern
Ventilasjon Øst respekterer ditt personvern på nettet. Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du besøker våre sider, og forsikrer deg om at personlig informasjon vil bli behandlet på en sikker måte.
Innsamling av personlige opplysninger
Nettsidene våre samler ikke informasjon om deg som privatperson. Klikk på nettstedet vil registrere generelle besøksdata. Formålet er å optimalisere utformingen av nettstedet, slik at vi ytterligere kan optimalisere våre tjenester til kunden. Disse kan være hvor ofte en kunde klikker på en link, et bilde eller går inn på en side. Disse dataene blir behandlet helt anonymt og er ren statistikk.
Ved innsending av skjema som du selv fyller ut, vil vi i tillegg til informasjon som du selv har skrevet inn, også samle inn enkelte opplysninger om maskinvaren og programvaren din. Disse opplysningene kan være: IP-adresse, type nettleser, operativsystem og henvisende nettsted-områdeadresser. Denne informasjonen brukes til å optimalisere tjenesten vi leverer slik at vi kan støtte flere nettlesere og opprettholde kvaliteten på tjenesten.
Bruk av personlige opplysninger
Når du registrerer deg, eller på annen måte gir oss personlige opplysninger, vil vi ikke dele denne informasjonen med tredjeparter uten din tillatelse, med unntak av de begrensede unntakene som allerede er nevnt i Salgsbetingelsene og i denne erklæringen slik at vi kan få gjennomført handelen med deg.
Følgende aktører har behov for personopplysninger i forbindelse med kjøp hos oss:
1. Visma e-accounting (for regnskap)
2. Bambora (for behandling av kortinformasjon, VISA, MASTERCARD, m.fl)
3. Lindorff (for betaling via faktura)
4. I tillegg flyttes data mellom nettbutikk og Visma ved hjelp av en IEX-integrasjon uten at det er direkte tilgang til personopplysninger.
Kunderegister ligger kryptert på norsk server hos Fastname.no og brukes for å levere produkter og tjenester som du ber om eller kjøper.
Tilgang til de personlige opplysningene
Vi gir deg tilgang til å sikre at de personlige opplysningene dine er riktige og oppdaterte. Hvis du registrerer deg på vår nettside vil du ha oversikt over bestillingene dine til en hver tid.
Sletting av personlige opplysninger
Vi vil på oppfordring slette alle personopplysninger om ønskelig. Du vil da motta en bekreftelse den registrerte e-posten. Vi har ingen måte å gjenopprette denne informasjonen på om dette gjøres.
Tredjeparter
Vi har lenket til andre leverandørers nettsteder. Vi bærer ingen ansvar for hvordan disse håndterer personopplysninger og vi anbefaler deg derfor å alltid innhente kunnskap om personvernreglene for disse sidene.
Endring
Denne erklæringen kan endres ved behov. Ved endringer vil alle registrerte brukere få beskjed.
Versjon 2, 23. mai 2018